۱۳۸۸ فروردین ۷, جمعه

عهد جدید (توضیحات تکمیلی)

در ابتدا خبری را خدمت شما خوانندگان محترم که از هلند این وبلاگ را مطالعه میکنید اعلام میکنم:
جشن مسیحیان ایرانی ساکن هلند
ایرانیان مسیحی ساکن در هلند در روز 5 آپریل 2009 ساعت 1:30 بعد از ظهر مراسم جشنی در کلیسایی در شهر هارلم هلند دور هم جمع میشوند تا به مناسبت نوروز با یکدیگر دیداری داشته باشند.
حضور برای تمامی دوستان رایگان است دوستانی که آدرس دقیق نیاز دارند لطفا در زیر همین پست در قسمت نظرات اعلام بفرمایند تا در اولین فرصت اطلاعات مورد نیاز برای آنها ارسال شود.
سعی میکنم از این جشن چند عکسی تهیه کنم و در همین وبلاگ برای شما دوستان به نمایش بگذارم.

درضمن دراخبار این هفته خبری پیرامون هوطنان مسیحی ساکن ایران بر روی سایتهای خبری ارسال شد که به شرح زیر میباشد :

تعطیلی "كلیسای شهرآرا" با صدور حكم دادگاه انقلاب اسلامی
كلیسای آشوریان شهرآرا بنا به حكم دادگاه انقلاب اسلامی و با اعلان از سوی نماینده آشوریهای ایران ظرف روزهای آینده تعطیل خواهد شد.
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان و بنا به گزارش دریافتی، در آخرین روزهای پایان سال ۱۳۸۷در روز پنجشنبه ۲۹ اسفند ماه ( ۱۹ مارچ ۲۰۰۹) كه در تقویم مسیحیان آشوری با عنوان روز " پدر" نامگذاری شده است، به همین منظور گردهمایی در انجمن آشوریان تهران برگزار گردید كه اقای "یوناتن بت كلیا " نماینده آشوریهای ایران در مجلس شورای اسلامی در سخنان خود اعلام كرد؛
"بزودی كلیسای شهرآرا بنا بر حكم صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تعطیل خواهد شد."
این گزارش حاكی است، از عمده ترین دلایل تعطیلی این كلیسا را می توان حضور نوكیشان مسیحی فارسی زبان در مشاركت و مراسم های عبادتی آن كلیسا دانست.
این در حالی است كه پیش از این نیز نماینده جمعیت ۳۵ هزار نفری آشوریان ایران در مجلس ، در برخی از مجالس آشوریها ضمن اعتراض به این موضوع به صراحت اشاره داشتند كه با توجه به نحوه فعالیت كشیش و مسئولان كلیسای شهرآرا مبنی بر اجازه ورود مسیحیان فارسی زبان و مشاركت در مراسم های كلیسایی ، مسائل و مشكلاتی برای ادامه فعالیت آن كلیسا ایجاد خواهد شد.!
در این زمینه در اولین یكشنبه مراسم عبادتی كلیسایی در سال نو ، "كشیش ویكتور" ، شبان كلیسای شهرآرا در واكنش به این سخنان نماینده مجلس ،درجمع حاضران گفت؛ "از این پس این كلیسا یا فقط برای آشوریها خواهد بود و یا اینكه تعطیل خواهد شد".
كمیته مسیحیان در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران تصمیم دادگاه انقلاب اسلامی مبنی بر تعطیلی "كلیسای شهرارا" را در راستای سلسله اقدامات خود مبنی بر تداوم فشارها با هدف پاكسازی مسیحیت با هویت ایرانی دانسته، تا از این طریق بتوان مانع از رشد و اشاعه مسیحیت در بین هموطنان فارسی زبان گردد.
و این امر ناقض اعلامیه جهانی حقوق بشر مبنی بر حق مستلزم آزادی تغییر دین یا اعتقاد و همچنین آزادی اظهار دین ،در قالب آموزش دینی عبادت ها و اجرای مراسم دینی به صورت جمعی یا عمومی است.
پیش از این نیز در ماه گذشته جلسات عبادتی ویژه مسیحیان فارسی زبان علیرغم خواسته شبان و مسئولین كلیسای شهرارا بنا بدلایلی تعطیل اعلام شد كه شبان كلیسا از ذكر علت و دلایل آن خودداری كرد.
در همینجا ابراز تاسف خود را پیرامون این مسئله اعلام میکنم و امیدوارم که خداوند به ما کمک کند تا روزی هرگونه که مایل هستیم او را بپرستیم بدون توجه به نظارت دیگران و بدون ترس از تعطیلی و تخریب مکانهای مقدسمان. به شما دوستان عزیز مسیحی ساکن در ایران میگویم بدانید که شما را فراموش نمیکنیم و بدانید که تنها نیستید و خداوند با شما است و افرادی مانند من و امثال من نیز هستند تا برایتان دعا کنند . به امید روزی که همه در صلح و دوستی زندگی کنیم.
در پست قبلی قول داده بودم که توضیحات تکمیلی در مورد کتاب مقدس عهد جدید خدمت شما بیان کنم در زیر مطلب تکمیلی را میتوانید مطالعه کنید .
عهد جدید (توضیحات تکمیلی)
عهد جدید از 4 قسمت تشکیل شده است:

اناجیل چهار گانه
چهار انجیل در واقع چهار روایت از زندگی عیسی مسیح است. این چهار کتاب که توسط چهار تن از حواریون میسح نگاشته شده، دارای قسمت‌های مشترک بسیاری هستند اما تفاوتهایی نیز دارند. مسیحیان این چهار کتاب را «مانند چهار تصویر از مسیح ولی از زوایای مختلف» توصیف می‌کنند.
توضیح: واژه «انجیل» (که ترجمه لغتیست که از زبان «عبرانی-آرامی» به یونانی ترجمه شده و به معنای «مژده» می باشد)؛ هم بر کل کتاب «عهد جدید» و هم بر هر کدام از چهار بخش ابتدایی کتاب، اطلاق می شود.

کتاب اعمال رسولان
پس از قیام عیسی مسیح از مردگان(زنده شدن دوباره او) و سپس عروج او به آسمان، برای رسولان او(حواریون) و سپس شاگردان مسیح(که بعدها مسیحی نامیده شدند)، اتفاقات زیادی رخ داد. از آن جمله‌است:
پیوستن «متیاس» به جمع حواریون(که پس از خودکشی یهودای اسخریوطی یازده نفره شده بودند)
نازل شدن روح القدس در روز عید پنطیکاست(یکی از اعیاد یهودیان) بر دوازده نفر حواری عیسی مسیح
شهادت «استیفان» یکی از شاگردان وفادار مسیح(سنت استفان)
ماجرای ایماندار شدن پولس قدیس وآغاز مأموریت بشارتی او برای غیر یهودیان
و . . .
شرح این حوادث در کتاب اعمال رسولان وبه دست «لوقا»(یکی از حواریون مسیح و نویسنده یکی از اناجیل چهارگانه)نگاشته شده‌است.

رساله‌ها (نامه‌ها)ی حواریون مسیح
نوایمانان مسیحی و کلیساهای جدیدالتأسیس در ابتدای گسترش مسیحیت، به خاطر نبودن راهنمایی‌های ایمانی لازم و وجود مخالفین بسیار، دچار مشکلات عمده‌ای می‌شدند. از آن جمله‌است: مسائل مربوط به مراسم نیایش و چگونگی برگزاری آن، پیدا شدن پیشوایان دروغین، آزار و اذیت و شکنجه و تهدید و حتی قتل ایمانداران توسط متعصبین یهود و یا بت‌پرستان وسایر فرقه‌های مذهبی و گاهی مأمورین رومی و از این دست ... هدف از نگارش این نامه‌ها هدایت این نوایمانان، یادآوری و تبیین مفاهیم کتاب‌مقدس و مطلع شدن از رویدادهای مناطق مختلف بود.
این کتاب حاوی بخش‌های زیراست:
رساله‌های پولس به: رومیان، اول قرنتیان، دوم قرنتیان، غلاطیان، افسسیان و . . .
رسالۀ یعقوب
رساله‌های پطرس
رساله‌های یوحنا
رسالۀ یهودا

کتاب مکاشفه یوحنا
این کتاب شرح سفری است که یوحنای قدیس در رویا و به هدایت روح القدس در آن به عرش خداوند دارد و در آن به توصیف عرش خداوند و جایگاه مسیح و پیش بینی وقایع آخر الزمان می‌پردازد.

امیدوارم که این مطلب توانسته باشد کمی شما را با کتاب مقدس آشنا کرده باشد .
دوستی که خواننده این وبلاگ است لطف کرده و لینک وبلاگ من را در سایت دنباله قرار میدهد که باعث میشود تعداد دوستان بیشتری به وبلاگ من وارد شوند جای دارد از همینجا از ایشون تشکر کنم و برای ایشان از خداوند شادی فراوان آرزو کنم.
دوستانی نیز در سایت دنباله در مورد مطلبی مربوط به ختنه مردان نظراتی ارسال نموده اند که همینجا از شما دوستان عزیز میخواهم که در صورتی که هر گونه موضوعی برای بحث بوجود آمد لطفا به همین وبلاگ تشریف بیاورید و نظرتان را برای شخص من ارسال کنید تا اگر بدانم بیان کنم و اگر نه از دوستان دیگر بپرسم و خدمت شما بیان کنم.

مسیح پدری مهربان است به او اعتماد کنید

بابک قائم پناه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر